Προτεινόμενη Διπλωματική εργασία Προπτυχιακού προγράμματος Σπουδών
Ο στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι αφενός η καταγραφή μετρικών αξιολόγησης συστημάτων αποκατάστασης υγείας και αφετέρου η δημιουργία μιας εφαρμογής Android για ένα επιλεγμένο σύνολο μετρικών με στόχο να υποστηριχθεί πιο αποδοτικά η αξιολόγηση σχετικών συστημάτων.
Πρόσφατα έχει παρατηρηθεί η ανάπτυξη συστημάτων που παρέχουν στον χρήστη άσκηση με την μορφή παιχνιδιών (exergames). Τα συστήματα που προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα έχει αποδειχθεί πως είναι ασφαλή για τους ηλικιωμένους και βοηθούν στη βελτίωση τόσο του γνωστικού επιπέδου όσο και της φυσικής κατάστασης σε μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τους παραδοσιακούς τρόπους εξάσκησης κυρίως λόγω των κινήτρων (π.χ. επίπεδα δυσκολίας, βαθμολογία) που δίνουν στους χρήστες.
Η αξιολόγηση τέτοιων συστημάτων περιλαμβάνει 3 άξονες: κινητικός, γνωστικός και τεχνολογικός. Για τον κινητικό άξονα έγκυρες σχετικές δοκιμές/κλίμακες έχουν χρησιμοποιηθεί όπως: Choice Stepping Reaction Time (CSRT), Berg Balance Scale (BBS), Functional Reach Test (FRT), 30 Second Sit to Stand Test (30SST), Motor Fitness Scale και Time Up and Go (TUG). Για τον γνωστικό άξονα έχουν χρησιμοποιηθούν κλίμακες όπως Mini-Mental State Examination (MMSE) και Montreal Cognitive Assessment (MoCA). Σε επίπεδο τεχνολογικής αποδοχής ενός συστήματος αποκατάστασης από τους χρήστες αξιολογούνται παράμετροι όπως: Perceived Usefulness, Perceived Ease of Use και Output Quality (Technology Acceptance Model 3). Η κλίμακα Physical Activity Enjoyment Scale (PACES) έχει επίσης χρησιμοποιηθεί για να εκτιμηθεί η ικανοποίηση των χρηστών από την χρήση μιας τεχνολογικής πλατφόρμας.
Η διαχείριση των περισσότερων μετρικών γίνεται με παραδοσιακούς τόπους (χαρτί και μολύβι).
Στο πλαίσιο της εργασίας:
α) θα γίνει μελέτη και ανάλυση της σχετικής βιβλιογραφίας ώστε να καταγραφούν οι πιο διαδεδομένες κλίμακες στους παραπάνω τρεις άξονες που έχουν χρησιμοποιηθεί για την αξιολόγηση συστημάτων που στοχεύουν τόσο στην γνωστική όσο και στην κινητική ενδυνάμωση για την αποφυγή πτώσεων.
β) θα δημιουργηθεί μια εφαρμογή Android για ένα επιλεγμένο σύνολο μετρικών (π.χ. MoCA) με στόχο να υποστηριχθεί πιο αποδοτικά η αξιολόγηση σχετικών συστημάτων.
Κατανεμηένα Συστήματα
Προηγμένα Θέματα Γλωσσών Προγραμματισμού
Τεχνολογία Λογισμικού
Προγραμματισμός
Zohaib, M. (2018). Dynamic difficulty adjustment (DDA) in computer games: A review. Advances in Human-Computer Interaction, 2018.
Lopes, R., & Bidarra, R. (2011). Adaptivity challenges in games and simulations: a survey. IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in Games, 3(2), 85-99.